Zarządzanie projektami – zakres studiów na kierunku zarządzanie II stopnia

wyklady

Zarządzanie projektami – zakres studiów na kierunku zarządzanie II stopnia

O ZAKRESIE

Praca kierownika projektów wymaga wszechstronnych umiejętności – zarówno z zarządzania, jak i dziedzin pokrewnych. Wychodząc temu naprzeciw oferujemy Państwu nowoczesny program, w którym mogą Państwo zdobyć konkretne kompetencje w obszarze zarządzania projektami (jak zarządzanie finansami, techniki i narzędzia zarządzania projektami, zarządzanie ryzykiem), jak również kompetencje wspierające pracę kierownika projektu (zarządzanie zmianą, budowanie zespołów projektowych, zarządzanie projektami na poziomie strategicznym).

Oferujemy zajęcia zarówno z tzw. „metod tradycyjnych”, jak również z coraz bardziej powszechnych zwinnych metod zarządzania projektami, dzięki czemu, po ukończeniu studiów, będą Państwo mogli tworzyć własne metody kierowania projektem na bazie już poznanych.

Uzupełnieniem programu są zajęcia przygotowujące do skutecznego korzystania z narzędzi informatycznych w pracy kierownika projektu, a dla osób, które będą chciały podejść do egzaminu oraz dla tych, którzy będą chcieli powtórzyć materiał i utrwalić wiedzę oferujemy unikatowy kurs powtórkowy do egzaminu PMI (CAPM), aby zwiększyć Państwa szansę na zdanie go z sukcesem.

PARTNERZY ZAKRESU ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI

Zakres jest realizowany we współpracy z następującymi organizacjami:

Misją PMI PC jest rozwijanie centrum najlepszych praktyk zarządzania projektami, dzięki podejmowaniu wielu regionalnych i krajowych inicjatyw i szerzeniu świadomości w tym obszarze. Firma promuje wysokie standardy zarządzania projektami, wspiera budowanie bazy wiedzy oraz kontaktów w środowisku kierowników projektów, programów i portfolio, a także angażuje się w wiele inicjatyw CSR – społecznie odpowiedzialnego biznesu, gdzie siłami wolontariuszy upowszechnia wiedzę o zarządzaniu projektami lub dostarcza innych potrzebnych otoczeniu wartości i aktywności. 

Studia przygotowują absolwentów do zdania pierwszego egzaminu z zarządzania projektami – CAPM.

W ramach studiów są realizowane dwa bloki zajęciowe obejmujące zagadnienia związane z egzaminem CAPM:

  • metodyki zarządzania projektami PMI PMBok
  • specjalny blok 30-godzinny (na studiach stacjonarnych) lub 20-godzinny (na studiach niestacjonarnych) służący tylko przygotowaniu do egzaminu.

Zajęcia są prowadzone przez doświadczonych wykładowców z ALK oraz praktyków zarządzania projektami, posiadających bogate udokumentowane doświadczenie w kierowaniu dużymi projektami. Wykładowcy-praktycy są członkami Project Management Institute.

 

Grupa pasjonatów zarządzania projektami oraz nowych form zarządzania zespołami i organizacjami, która wydobywa z siebie nawzajem to co najlepsze w celu tworzenia rozwiązań, które mają znaczenie – specjalizuje się w tranzycjach i transformacjach, w tym transformacjach Agile.  

 

Firma szkoleniowo-konsultingowa specjalizująca się w realizacji dostosowanych do potrzeb Klienta zintegrowanych usług w zakresie zarządzania projektami i portfelem projektów. Pełny proces współpracy z Klientem obejmuje usługi: audytu, doradztwa, narzędzi, mentoringu, rekrutacji/HR oraz szkolenia, w tym również przygotowujące do certyfikacji PMI®. WHITECOM Project Experience jest także organizatorem Konferencji Portfolio Experience, jedynego w Polsce wydarzenia o tematyce z obszaru zarządzania portfelem projektów i PMO. 

ADRESACI ZAKRESU

Studia przygotowują do pełnienia roli nie tylko kierownika projektów i członków zespołów projektowych, ale również dają kompetencje w zakresie strategicznego zarządzania projektami, konsultingu i zarządzania zespołem. 

Przykładowe stanowiska, które mogą obejmować absolwenci to: członkowie zespołów projektów, analitycy biznesowi, kierownicy projektów, pracownicy działów i biur projektów, analitycy procesów, kierownicy programów i portfeli projektów.

W samym programie nie zabrakło też treści, które w znaczny sposób wzbogacą portfolio kompetencji osób, które zajmują się innymi obszarami. Na studia zapraszamy zatem także właścicieli firm, twórców start-upów, pracowników działów pracujących projektowo (marketing, badania i rozwój, HR, IT, inwestycje, zamówienia publiczne i innych), a także wszystkich zainteresowanych tematyką zarządzania projektami.

SŁOWO OD KIEROWNIKA ZAKRESU

Marek Gmerski
mgr Marek Gmerski

Świat wokół składa się z coraz większej ilości projektów. W ślad za tym idzie zapotrzebowanie na ludzi, którzy potrafią zadbać o ich sukces lub zapobiec porażce. Kim są ci ludzie? To nie tylko menedżerowie z żyłką improwizacji, ale też osoby zdolne analizować i diagnozować przeróżne typowe i nietypowe zjawiska zachodzące w projektach i wokół projektów. Zarządzanie małym projektem to też często pierwszy sprawdzian wiedzy i umiejętności dla początkujących managerów. Jest więc wiele powodów, aby pozyskać zaawansowaną wiedzę i przećwiczyć umiejętności z dziedziny zarządzania projektami. O tym są te studia. Zapraszamy!

ATUTY ZAKRESU

Zajęcia prowadzone są przez doświadczonych wykładowców z ALK oraz praktyków zarządzania projektami posiadających bogate, udokumentowane doświadczenie w kierowaniu dużymi projektami. Wykładowcy-praktycy są nie tylko członkami Project Management Institute oraz innych akredytowanych stowarzyszeń praktyków zarządzania projektami. Mają także bogate portfolio doświadczeń trenerskich, doradczych oraz badawczych. W związku z tym można śmiało powiedzieć, że świat zarządzania projektami nie ma przed nami żadnych tajemnic. Program konsultowaliśmy z szerokim gronem ekspertów i pracodawców oraz stale go uaktualniamy, włączając do zajęć wiele nowości. Sami też dokształcamy się regularnie na różnych szkoleniach i konferencjach. Lubimy ze sobą współpracować co sprawia, że atmosfera na zajęciach pozwala na przyswajanie wiedzy w komfortowy sposób. 

JAKO STUDENT ZAKRESU OTRZYMUJESZ NASTĘPUJĄCĄ WIEDZĘ, UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJE, umiejętności i kompetencje:

  • W ramach studiów magisterskich oferujemy nie tylko zdobycie dyplomu, ale także zdobycie rozpoznawalnej certyfikacji biznesowej CAPM.
  • Naszym studentom umożliwiamy zdobycie nowoczesnej, aktualnej wiedzy w zakresie zarządzania projektami, którą pozyskujemy z praktyki, jak również konferencji i szkoleń, w których cyklicznie uczestniczymy.
  • Oprócz tzw. „tradycyjnego” podejścia zarządzania projektami uczymy też zwinnego. Nie ograniczamy się do jednego z nich, ponieważ wierzymy, że skuteczny kierownik projektu powinien być elastyczny i mieć szerokie portfolio narzędzi. W przypadku zainteresowania możemy zorganizować dodatkowe (częściowo odpłatne) szkolenia z wybranych elementów zarządzania projektami i podejść metodycznych.
  • Większość zajęć prowadzimy w formie warsztatów, a także oferujemy zajęcia w formie sprawdzonych gier symulacyjnych i projektowych, w czasie których uczestnicy będą mogli nie tylko wiele się nauczyć, ale także na własnym przykładzie doświadczyć i odkryć swoje kompetencje w obszarze zarządzania projektem.
  • Uczymy rzeczy przydatnych i praktycznych. Dajemy narzędzia do zastosowania w praktyce już następnego dnia po zajęciach.
  • Nie zapominamy, że nie samym zarządzaniem projektami człowiek żyje, dlatego wskazujemy też inne ważne obszary, jak zarządzanie strategiczne, zarządzanie zespołem oraz zarządzanie zmianą, które należy rozwijać.
  • W ramach seminarium magisterskiego oferujemy wsparcie przy prowadzeniu badań wszystkich obszarów zarządzania projektami i dziedzin pokrewnych. Prace naszych studentów zdobywają nagrody i są podstawą do publikacji.
  • Służymy doradztwem dla studentów w zakresie wyboru ścieżki zawodowej i budowania kariery w obszarze zarządzania projektami. 

PERSPEKTYWY ZATRUDNIENIA

Absolwenci znajdą zatrudnienie nie tylko we wszystkich dużych firmach, w których pracuje się w sposób projektowy (banki, firmy ubezpieczeniowe, IT, firmy budowlane, farmaceutyczne), ale także w mniejszych, gdzie mogą od podstaw tworzyć start-upy zarządzane projektowo.

Zarządzanie projektami jako sposób działania coraz częściej stosowane jest także w administracji oraz na styku administracji i biznesu, np. przy pracy w zamówieniach publicznych. Mamy też absolwentów z doświadczeniem w NGO’s. 

Stanowiska, na których mogą pracować absolwenci zakresu zarządzanie projektami to: członkowie zespołów projektów, analitycy biznesowi, kierownicy projektów, pracownicy działów i biur projektów, analitycy procesów, kierownicy programów i portfeli projektów.

PROGRAM

W ramach studiów są realizowane dwa bloki zajęciowe obejmujące zagadnienia związane z egzaminem CAPM:

  • metodyki zarządzania projektami PMI PMBok
  • specjalny blok 30-godzinny (na studiach stacjonarnych) lub 20-godzinny (na studiach niestacjonarnych) służący tylko przygotowaniu do egzaminu: powtórka do egzaminu PMI

Pozostałe przedmioty w ramach zakresu to:

  • Współczesne zarządzanie: teoria i wyzwania XXI wieku
  • Struktura i procesy – diagnoza i projektowanie rozwiązań organizacyjnych
  • Psychologia błędów menedżerskich
  • Sztuczna inteligencja w biznesie
  • Finanse i kontroling projektów
  • Zarządzanie operacyjne 
  • Zarządzanie ryzykiem w projektach
  • Zarządzanie zmianą w projektach
  • Komunikacja i zarządzanie zespołem projektowym
  • Metodyki zarządzania projektami - Standard PMI
  • Metodyki zarządzania projektami - metodyki zwinne
  • Strategiczne zarządzanie projektami
  • Komputerowe narzędzia wspomagające zarządzanie projektami
  • Przygotowanie do egzaminu PMI CAPM

WIODĄCY WYKŁADOWCY

prof. ALK dr Mirosław Sosnowski

Wykładowca oraz i konsultant specjalizujący się w realizacji projektów doradczych, prowadzeniu audytów organizacyjnych, opracowywania ekspertyz i prowadzeniu szkoleń oraz warsztatów w obszarach strategii organizacji, modeli biznesowych, rozwiązań strukturalnych oraz procesowych, kultury organizacyjnej oraz systemów oceny i motywacji z ponad 20-letnim doświadczeniem.

Od roku 1996 zatrudniony w Katedrze Strategii Akademii Leona Koźmińskiego. Oprócz prowadzenia zajęć, jest promotorem prac magisterskich oraz ponad dwustu projektów doradczych (restrukturyzacyjnych i biznes planów) przygotowywanych na studiach MBA.

Jako niezależny konsultant zreazował ponad 100 projektów doradczych z zakresu opracowywania strategii, zmian strukturalnych i procesowych, podnoszenia efektywności działania prowadzonych dla szerokiego spektrum organizacji zróżnicowanych ze względu na ich charakter działania (komercyjnych i niekomercyjnych), wielkość, sektor działania, pochodzenie kapitału i formę właścicielska.

Oprócz pracy dydaktycznej i w zakresie doradztwa organizacyjnego, współzałożyciel 9 inicjatyw biznesowych o charakterze komercyjnym i not for profit.

dr Maciej Madziński

Praktyk z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania strategicznego i cyfrowych transformacjach organizacji współpracujący zarówno ze środowiskiem biznesowym jak i akademickim. Trener, wykładowca akademicki, mentor przyszłych liderów.

Prowadzi wykłady i warsztaty na studiach MBA, szkolenia otwarte, zajęcia na studiach dyplomowych i podyplomowych, w tm strategiczne projekty doradcze na studiach MBA. Specjalizuje się w obszarze zarządzania i informatyzacji. Wspiera również firmy w kreacji i egzekucji strategii wykorzystując przy tym narzędzia zarządzania projektami.

Od 2023 roku jest Wiceprezesem Escola S.A. - spółki technologicznej tworzącej aplikacje mobilne i webowe, świadczącej usługi konsultingu z zakresu transformacji cyfrowej i AI oraz rozwijającej własne produkty w ramach venture building. Odpowiada za doskonałość operacyjną, egzekucję strategii oraz budowanie partnerstw międzynarodowych w firmie.  Wcześniej był Dyrektorem Zarządzającym ds. Cyfrowej Transformacji i Funkcji Wsparcia w KROSS S.A. Odpowiadał za transformację cyfrową i funkcje z nią powiązane, administrację oraz dział prawny. W swojej karierze pełnił również funkcje Dyrektora Operacyjnego oraz Dyrektora IT
Akademii Leona Koźmińskiego. Z Akademią Leona Koźmińskiego związany od 2007 roku.

Zasiadał również w dwóch radach nadzorczych. Najpierw w radzie nadzorczej spółki Koźmiński Business Hub, a kolejno, do czasu objęcia funkcji Wiceprezesa, w radzie ESCOLA S.A. Jest również partnerem Kirov Strategic Negotiators Sp. z o.o. oraz wykładowcą w Kozminski Executive Business School Akademii Leona Koźmińskiego.

Pasjonat zarządzania strategicznego (w szczególności budowa i egzekucja strategii) i „zwinnego” zarządzania projektami, realizacji zmian organizacyjnych. Od lat realizuje duże, kompleksowe cyfrowe transformacje firm od budowy strategii cyfrowej transformacji przez skuteczną implementację systemów, aż do zarządzenia zmianą w organizacji wynikającą z takiej transformacji. Projekty realizował zarówno w funkcji menedżera zatrudnionego w organizacji jak i konsultanta strategicznego – wspierał w cyfrowej transformacji firmy z branży szkolnictwa wyższego, firmy ed-tech, ale również produkcyjne i handlowe.

W ramach obowiązków Dyrektora Zarządzającego KROSS koordynował duże wdrożenia w obszarze zarządzania operacyjnego organizacją, analityki danych, budowania relacji z klientem (CRM) oraz sprzedaży e-commerce B2B wykorzystując technologie SAP i Salesforce. Odpowiadał również za koordynację procesu powstawania strategii całej spółki KROSS S.A. do roku 2026. Realizowane w KROSS projekty zarówno w technologii SAP jak i Salesforce stały się referencyjnymi projektami prezentowanymi jako tzw. „dobre praktyki” zarówno na konferencjach w Polsce jak i zagranicą (Salesforce Live, SAP NOW, etc.).

W ramach obowiązków Dyrektora Operacyjnego ALK specjalizował się we wdrażaniu programów strategicznych w obszarze szeroko pojętej administracji, szczególnie w obszarze rozwoju infrastruktury i technologii informatycznych. Zarządzał również Biurem Projektów w ALK i odpowiadał za portfel projektów uczelni. Podległy mu zespół zarządzał portfelami projektów i koordynował kluczowe inicjatywy strategiczne Akademii Leona Koźmińskiego.

W 2020 roku uzyskał tytuł doktora, broniąc z wyróżnieniem rozprawę doktorską, w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości pt.: „Zarządzanie projektami w turkusowych organizacjach”. Dysertacja poświęcona jest działaniu przedsiębiorstw samoorganizujących się, w tym w szczególności w zakresie sposobu zarządzania projektami. Obecnie swoje zainteresowania badawcze związane z samoorganizującymi się firmami przesuwa również w kierunku tzw. „Przywództwa Pozytywnego” osadzonego mocno w koncepcji tzw. „Psychologii Pozytywnej”.

Jako doradca, trener i wykładowca specjalizuje się w programach z obszarów:

  • Cyfrowej transformacji organizacji;
  • Strategii oraz strategicznego zarządzania przedsiębiorstwem;
  • Zarządzania projektami, w tym strategicznego zarządzania projektami;
  • Nowoczesnych trendów zarządzania - w tym w turkusowych organizacjach;
  • Negocjacji, w tym strategiczne negocjacje związane z realizacją projektów, szczególnie IT.

Prowadził również programy w obszarze zarządzania sobą w czasie / efektywności osobistej i zarządzania procesami / zarządzania operacyjnego przedsiębiorstwem. W ostatnich latach rozwija również działalność w zakresie mentoringu młodych liderów – mentoring osób typu „HIPO” w przygotowaniu do pozycji wymagających zarządzania dużym zespołem / dużą organizacją.  W w/w obszarach prowadzi również wystąpienia i mowy motywacyjne, szczególnie w zakresie nowoczesnych trendów zarządzania.

W swojej dotychczasowej karierze wykładowcy, doradcy oraz trenera wspierał zarówno instytucje państwowe jak i wiele firm prywatnych – między innymi: Najwyższą Izbę Kontroli, Pocztę Polską,
Stock Polska, Janssen-Cilag, Lasy Państwowe, Otis, Topex, Kongsberg Automotive, Mitsubishi, MyGiftDna.pl, Teltech, PESA Bydgoszcz, PZU, Jeronimo Martins, PCG Academia, Adamed Pharma,
KROSS S.A., EcoEnergia Polska, Novascon Pharmaceuticals, Mazowiecką Jednostkę Wdrażania Programów Unijnych, Reynaers Aluminium, ATUS Group, HAP Armatura, Euro Holding, WOMAK, IPMA i innych.

W wolnych chwilach stara się również angażować w rozwój młodych ludzi wierząc w to, że wszyscy powinni mieć równy dostęp do wiedzy. Chętnie angażuje się w wykłady, prezentacje czy gości w komisjach projektów realizowanych przez młodzież.

Pasjonuje się nowoczesnymi technikami zarządzania organizacjami ze szczególnym naciskiem na praktyczne możliwości ich wdrażania („walk the talk”), a także inwestycjami giełdowymi i sytuacją makroekonomiczną w gospodarce. W tym zakresie, na jednym z zamkniętych forów dla inwestorów, prowadzi portfel inwestycyjny będący w TOP 10 najpopularniejszych portfeli inwestycyjnych forum. Uwielbia również długie wędrówki górskie, długie wycieczki rowerowe i krótsze bieganie miejskie.

Jego pasją jest również nauka, w szczególności w ujęciu globalnym, pozwalającym na „zderzanie się” różnego rodzaju koncepcji i poglądów. Jest absolwentem Akademii Leona Koźmińskiego, IESE Business School, miał również przyjemność studiować w London Business School.

mgr Małgorzata Kusyk

Ekspertka zarządzania projektami oraz nowoczesnych podejść do zarządzania organizacją i zespołem – ambasadorka zwinności i turkusu, CEO AgilePMO, koordynatorka merytoryczna Akademii Leona Koźmińskiego, mentorka, trenerka biznesu, wykładowczyni MBA, twórczyni innowacyjnych szkoleń i metodyk z zakresu zarządzania projektami i przywództwa, w tym pierwszej Akademii Transition Managera oraz współtwórczyni Akademii Zwinnej Liderki. Posiada certyfikaty: PMP®, PRINCE2®, AgilePM®, PSM®. Praktyk zarządzania projektami z wieloletnim doświadczeniem, które zdobyła prowadząc globalne projekty i programy na całym świecie w różnych sektorach i branżach, łącząc w nich podejścia zwinne z tradycyjnymi. Tak jak Michael Jordan wierzy, że "dzięki talentowi możesz wygrywać spotkania, ale to inteligencja i gra zespołowa sprawia, że wygrywa się mistrzostwa". Prelegentka na konferencjach w Polsce i na świecie, autorka wielu artykułów oraz inspirującego bloga. Autorka rozdziału Agile HR książki HR Business Partner pod redakcją Kariny Popieluch. Od wielu lat aktywnie działa w stowarzyszeniu Project Management Institute® - Prezes PMI Poland Chapter w latach 2014-2016. To co ją wyróżnia to kreatywność i otwartość na eksperymentowanie, dzięki czemu rozwiązania, które proponuje są unikatowe i dostosowane do potrzeb klienta.

Maciej Bodych

PfMP, PMP, ACP, MBA, PMO-CP, Prosci Change Practitioner
Ekspert w zakresie zarządzania projektami, portfelem projektów i PMO. Specjalizuje się w obszarze usprawnień organizacji poprzez wdrożenie zarządzania portfelem projektów i PMO oraz w obszarze rozwoju kierowników projektów. Od 2010 roku Prezes firmy WHITECOM Project Experience.

ZOBACZ, CO O STUDIACH SĄDZĄ NASI STUDENCI I ABSOLWENCI

Viktoryia Ozymuk absolwentka zarzadzania ALK
Viktoriya Ozymuk

Swoją przygodę z kierunkiem zarządzanie w zakresie zarządzania projektami w Akademii Leona Koźmińskiego oceniam bardzo pozytywnie. Wiedza, którą zdobyłam podczas studiów diametralnie zmieniła moje dotychczasowe podejście do zarządzania. 

Nie będąc jeszcze menedżerem oczekiwałam, że studia na tym kierunku w pełni przygotują mnie do tej roli i uważam, że tak właśnie się stało. 
Zdobyłam bezcenną wiedzę, ale również lepiej poznałam siebie, swoje umiejętności oraz sposób, w jaki mogę wykorzystywać je w codziennej pracy, a nad czym muszę jeszcze popracować.

Ciekawie przygotowane case study, ćwiczenia oraz dobrane do nich narzędzia pracy wykorzystujące technologie informatyczne spowodowały, że z coraz z większym zaangażowaniem uczestniczyłam w prowadzonych zajęciach, dzięki czemu przychodziłam do pracy z nowymi rozwiązaniami i pomysłami, bardziej nowoczesnymi oraz już sprawdzonymi. 

Wykładowcy na tym kierunku troszczą się o sukces swoich studentów. Są niezwykle otwarci na omawianie różnych zagadnień, także poza zakresem swoich zajęć. Pomagają otworzyć się, myśleć szerzej i chętnie dzielą się swoim doświadczeniem. 

Teraz jako menedżer jestem w stanie rozwijać swój zespół i udzielać mu porad, a wszystko to zawdzięczam swojej uczelni. Wiedza oraz umiejętności, które zdobyłam na tym kierunku, są bezcenne i mają wpływ na wszystkie dziedziny mojego życia, zarówno zawodowego, jak też prywatnego.
 

Piotr Antonik absolwent zarzadzania ALK
Piotr Antonik

Studia z zarządzania zaczynałem jeszcze zanim rozpocząłem pracę jako Project Manager. Wcześniej miałem dość mgliste pojęcie o kompetencjach menedżerskich oraz zarządzaniu projektami. Te studia poszerzyły i usystematyzowały moją wiedzę z zakresu zarządzania oraz dały mi zestaw narzędzi, dzięki którym jestem w stanie radzić sobie z wyzwaniami, które stawia przede mną zarządzanie projektami. Wykorzystuję zdobytą wiedzę w codziennej pracy i wiem, w jakim kierunku powinienem dalej się rozwijać. Dzięki tym studiom dostałem pracę jako Project Manager i byłem gotowy, aby przyjąć tę propozycję.